به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هفته گذشته حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، رییس دیوان عدالت اداری از ابطال حق فنی داروخانه ها خبر داد. این خبر با واکنش داروسازان و البته سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت مواجه شد. این خبر و واکنش به آن همچنن ادامه دارد و دیوان عدالت اداری اصرار بر ابطال دارد و سازمان غذا دارو چنین چیزی را نمی پذیرد. 

در آخرین اظهار نظر، رسول دیناروند،‌ رییس سازمان غذا و دارو گفت که ابطال کامل حق فنی امکان پذیر نیست مگر این که همراه با صدور مصوبه جدید باشد.

رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در واکنش آخرین اظهارات رییس دیوان عدالت اداری مبنی بر این که داروخانه ها به هیچ وجه مجاز نیستند مبلغی را بابت حق فنی از مردم دریافت کنند، گفت: دیوان عدالت اداری نمی تواند چنین حکمی را صادر کند مگر این که تمام قوانین مربوط به 20 سال گذشته در مورد دریافت تعرفه خدمات فنی را باطل اعلام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ رسول دیناروند با اشاره به مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر افزایش 15 درصدی حق فنی داروخانه ها در سال جاری، گفت: تا قبل از این مصوبه، داروخانه ها هر سال مبالغی را به عنوان حق فنی روی نسخ دریافت می کردند و هر سال نیز این مبالغ اصلاح می شد. مصوبات قبلی در مورد دریافت حق فنی هنوز باطل نشده، وزارت بهداشت تابع قانون است و به داروخانه ها اعلام کرده که تعرفه ها بر مبنای عدد سال گذشته دریافت شود نه بر مبنای افزایش 15 درصدی. ولی اگر قرار است ابطال کامل حق فنی اعلام شود، باید همراه با صدور مصوبه جدیدی در این زمینه باشد.

در عین حال منتظری، رییس دیوان عدالت اداری معتقد است ابطال حق فنی داروخانه ها مطابق قانون است.

او دراین باره به مهر گفت: از وزارت بهداشت انتظار می رود در جهت حفظ منافع عامه مردم قدم بردارد و تنها از منافع یک صنف خاص دفاع نکند. این تصمیم دیوان عدالت اداری کاملا قانونی بوده و اعتراضات در این زمینه به جایی نمی رسد. داروسازان باید برای دریافت های خود راهی قانونی پیدا کنند.

او گفت: ما با دریافت پول مخالف نیستیم اما وظیفه دیوان عدالت برخورد با دریافت های غیرقانونی است. در این زمینه نمایندگانی از دولت نیز در جلسات حضور داشته و اظهارنظر کرده اند.